YTÜ - UZEM
UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

+90 212 383 39 11 uzem@yildiz.edu.tr

Sıkça Sorulan Sorular

- LMS(https://online.yildiz.edu.tr) sistemine giriş yapamıyorum

Öğrenci ve akademisyenlerimizin sisteme giriş yapabilmeleri ve güncel ders verisinin aktarılabilmesi için @yildiz.edu.tr veya @std.yildiz.edu.tr uzantılı e-posta adresini edinmiş olmaları ve bu adreslerin OBS(https://obs.yildiz.edu.tr/) sistemi üzerinde iletişim bilgisi olarak tanımlanmış olması gerekmektedir. 

LMS (https://online.yildiz.edu.tr/) sistemine giriş için; E-posta alanında yildiz.edu.tr veya std.yildiz.edu.tr  uzantılı e-posta adresleriniz ve bu e-postaya ait şifreleriniz kullanılmalıdır. OBS/EBYS vb. şifreler kullanılmamalıdır.

@yildiz.edu.tr veya @std.yildiz.edu.tr uzantılı öğrenci/öğretim elemanı e-posta adresimi bilmiyorum

Öğrenciler e-posta adreslerini https://bilgi.yildiz.edu.tr/ adresinden sorgulayabilir.
E-posta süreçleri Bilgi İşlem Merkezi tarafından yürütülmektedir. E-posta tanımlamaları için https://teknikdestek.yildiz.edu.tr/ adresinden destek talebinde bulunabilirsiniz.

@yildiz.edu.tr veya @std.yildiz.edu.tr uzantılı e-posta adresimin şifresini bilmiyorum

E-posta ve şifre süreçleri Bilgi İşlem Merkezi tarafından yürütülmektedir. E-posta tanımlamaları için https://teknikdestek.yildiz.edu.tr/ adresinden destek talebinde bulunabilirsiniz.

@yildiz.edu.tr veya @std.yildiz.edu.tr uzantılı e-posta adresimi ve şifresini biliyorum fakat LMS(https://online.yildiz.edu.tr/) sistemine giriş yapamıyorum

1- E-posta alanında yildiz.edu.tr veya std.yildiz.edu.tr  uzantılı e-posta adresleriniz ve bu e-postaya ait şifreleriniz kullanılmalıdır. Otomatik şifre doldurma varsa bunun yerine elle şifre girmeyi deneyin.

2- @yildiz.edu.tr / @std.yildiz.edu.tr ile biten e-postanıza ait mail kutunuza http://mail.yildiz.edu.tr adresinden giriş yapabildiğinizden emin olun. 

3- http://mail.yildiz.edu.tr adresinden mail kutunuza giriş yapamıyorsanız, mail şifrenizi https://passwordreset.microsoftonline.com/ adresinden sıfırlayınız/yenileyiniz.

4- Şifre sıfırlama/yenileme yapamıyorsanız ya da başarılı bir sonuca ulaşamadıysanız Bilgi İşlem biriminden https://teknikdestek.yildiz.edu.tr/ adresinden yardım talebinde bulununuz.

5- Mail şifrenizden emin olduktan sonra https://online.yildiz.edu.tr/ adresine mail adresiniz ve mail adresinize ait şifrenizle giriş yapabilirsiniz. Buna rağmen giriş sorunu yaşarsanız online.yildiz.edu.tr adresinde henüz hesabınız tanımlanmamış olabilir. Bu durumunda uzem@yildiz.edu.tr adresinden UZEM birimine ulaşınız.

 

- LMS(https://online.yildiz.edu.tr) adresinde dersler menüsü altında derslerim gözükmüyor ne yapmalıyım?

Öğrenci ve akademisyenlerimizin sisteme giriş yapabilmeleri ve güncel ders verisinin aktarılabilmesi için @yildiz.edu.tr veya @std.yildiz.edu.tr uzantılı e-posta adresini edinmiş olmaları ve bu adreslerin OBS(https://obs.yildiz.edu.tr/) sistemi üzerinde iletişim bilgisi olarak tanımlanmış olması gerekmektedir. 

Öğrenciler için;
Dersinizin OBS(https://obs.yildiz.edu.tr/) planınızda yer aldığından ve dersin kesinleştirme işlemini yaptığınızdan emin olunuz. Eğer dersin OBS sistemine tanımlanma işlemi yakın zamanda (bir gün içerisinde) olduysa, sistemlerin sonraki eşitleme işleminin beklenmesi gerekmektedir.

Akademisyenler için;
Dersinizin OBS(https://obs.yildiz.edu.tr/) planınızda yer aldığından emin olunuz. Eğer dersin OBS sistemine tanımlanma işlemi yakın zamanda (bir gün içerisinde) olduysa, sistemlerin sonraki eşitleme işleminin beklenmesi gerekmektedir.

OBS(https://obs.yildiz.edu.tr/) ve LMS(https://online.yildiz.edu.tr/) sistem verisi günde bir kez eşitlenmektedir.

Eşitleme ile OBS'de bulunan yeni öğrenci, ders ve öğretim elemanı bilgileri LMS sistemine aktarılmaktadır.

İlgili gün içindeki eşitleme işlemi sonrasında OBS'de yapılan değişiklikler ertesi gün yapılacak eşitleme işlemi sonrasında LMS sistemine yansımaktadır.

 
- LMS(https://online.yildiz.edu.tr) adresi üzerinden derse katılmaya çalışıyorum ama Zoom/Ders açılmıyor.

Zoom programını bilgisayarınıza yüklediğinizden ve güncel olduğundan emin olunuz.
Yüklemediyseniz https://zoom.us/download adresi üzerinden yükleyebilirsiniz.
Sorun hala devam ediyorsa Zoom programını bilgisayar/cep telefonu sisteminden kaldırıp tekrar yükleyiniz.

"Oturum sahibi oturumu henüz başlatmadı" benzeri bir ekranda kalıyorsanız, dersin eğitmeni dersi henüz başlatmamış veya dersi erken bitirmiş olabilir. Dersin devam edip etmediğini aynı KOD ve GRUP/ŞUBE'den dersi alan arkadaşlarınızdan veya dersin eğitmeninden teyit ediniz.

 

- Derslere Zoom üzerinde olan kişisel hesabım üzerinden katılabilir miyim?

Zoom üzerinde açık olan bir hesabınız varsa bu hesaptan çıktıktan sonra LMS(https://online.yildiz.edu.tr) adresi üzerinden giriş yapınız.

 

- Eski derslerin kayıtlarına ulaşamıyorum, kayıt bağlantısı yok veya bağlantı ile açılan sayfa hata veriyor

Öğrenciler aktif dönemde üzerlerinde olan derslerin varsa kayıtlarına "Derslerim -> Canlı Ders" menüsünden açılan ekrandan erişebilir.

Öğrenciler geçmiş yıllarda aldıkları dersler online olarak işlenmişse, varsa kayıtlarına ana ekranda sağ üst bölgede yer alan "Arşiv Dersler" sekmesinden erişebilir.

Öğrenciler aktif dönemde aldıkları dersin, kendileri daha önce dersi almamış olsalar dahi, varsa geçmiş kayıtlarına "Derslerim -> Video Ambarı" menüsünden açılan ekrandan erişebilir.

Bazı video kayıtları ders hocasının dersi yüz yüze işlemiş olması, mazeretli olarak yapmamış olması, ders gününde sınav yapmış olması, ders günü yerine telafi olarak başka gün toplantı yoluyla yapmış olması gibi birçok sebeplerle sistemde bulunmuyor olabilir. Bu durumlarda kayıtlar için birimimiz yardımcı olamaz. Ders hocasından bilgi alınabilir.

Video kayıtların Zoom platformundan, yerel sunuculara aktarımı sırasında da nadir de olsa kayıplar yaşandığı da tespit edilmiştir. 

 

- Zoom’da kamera çalışmıyor ne yapmalıyım?

Aşağıda yer alan adımları sırasıyla deneyerek kameranızı kontrol edebilirsiniz.

Kamerayı kullanan başka programlar varsa o programları kapatın
Bilgisayarı yeniden başlatın
Zoom programını kaldırın https://zoom.us/download adresinden tekrar yükleyin
Kameranızın driverını güncel versiyonunu indirin.
Logitech
Dell
Lenovo
HP
ASUS
Samsung
Sony ( PC ) ( Web kameraları )
*Kameraya ilişkin daha detaylı bilgiye LİNK üzerinden ulaşabilirsiniz.

 

- Zoom’da mikrofon çalışmıyor ne yapmalıyım?

Zoom üzerinden mikrofona erişim sağlayamıyorsanız işletim sisteminde yer alan ayarlar bölümünden zoom uygulamasının mikrofona erişmesine izin veriniz.

*Mikrofona ilişkin daha detaylı bilgiye LİNK üzerinden ulaşabilirsiniz.

 

- Ders esnasında görüntüde donma ya da yavaşlama oluyor ne yapmalıyım?

İnternet hızınızı kontrol ediniz veya modeminizi yeniden başlatınız.

 

- Dersi Nasıl Sonlandırmalıyım?

Dersi tamamlayan eğitmenler önce End butonu sonrasında End Meeting For All butonuna tıklayarak dersi tamamlamalıdır.

Dersten ayrılan öğrenciler önce End butonu sonrasında Leave Meeting butonuna tıklayarak dersi tamamlamalıdır.

 

- Derste nasıl ara vermeliyim?

Mikrofonu ve kamerayı kapatıp Zoom ekranını açık bırakarak ara verebilirsiniz.

ALO 191