2020-2021 Bahar Dönemi Uzaktan Eğitim Dersleri
----
Güncelleme-18.03.2021
Öğrenciler İçin Notlar:
- Göndereceğiniz e-postalarda adınız(tüm adlar açık şekilde), soyadınız ve öğrenci numaranızın ekli olduğundan emin olunuz.
- Lütfen öncelikle UZEM’de yer alan duyuru ve kılavuzlara göz atınız: http://uzem.yildiz.edu.tr/
- UZEM tarafından, USIS/GSIS ile ilgili işlem yapılmamaktadır. İlgili işlemler için lütfen Enstitü/Fakülte/Bölüm ile iletişime geçiniz.
- UZEM tarafından, ders ekleme/silme vb. işlemlerde USIS/GSIS'de değişiklik yapıldıktan sonra işlem yapılmaktadır. İlgili işlemler için Enstitü/Fakülte/Bölüm ile iletişime geçiniz.
- E-postalarda sorunuzu açıkça ifade eden bilgileri gerekliyse ekran görüntüsü ile iletiniz.
- Lütfen e-postaların konu bölümüne mesajınızı yazmayınız.
------
Enstitü öğrencilerinin dikkatine;
2020-2021 Bahar Yarıyılı Lisansüstü ders ekleme ve silme işlemleri 12 Mart 2021 tarihine kadar devam etmektedir. 16-19 Mart 2021 (Saat:16.00) tarihleri arasında da sadece ders ekleme işlemi yapılabilecektir.
Öğrencilerimizin GSIS sisteminde yaptığı ders değişiklikleri, değişiklik tarihinden sonraki iki gün içerisinde, Çevrimiçi Öğrenme Yönetim Sistemi'nde (https://online.yildiz.edu.tr) otomatik olarak gerçekleştirilecektir.
Üniversitemiz Senatosu tarafından 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılı Bahar Yarıyılı faaliyetlerinin uzaktan eğitim yoluyla yürütülmesi kararı alınmıştır. Bu karara istinaden, 08 Mart 2021 tarihinden itibaren Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı, Ön Lisans, Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora seviyesinde tüm dersler mevcut haftalık ders programlarında belirtildiği şekilde, Uzaktan Eğitim Öğrenme Yönetim Sistemi (https://online.yildiz.edu.tr) üzerinden senkron (eşzamanlı) olarak yapılacaktır.
Akademisyenlerimiz ve öğrencilerimiz sisteme USIS/GSIS kullanıcı adı ve şifre bilgileri ile giriş yapacaklardır. (USIS/GSIS giriş bilgilerinizi hatırlamıyorsanız bilgiislem@yildiz.edu.tr adresine öğrenci kimliğinizle birlikte e-posta göndermeniz gerekmektedir). Akademisyenlerimiz ve öğrencilerimiz için hazırlanan Canlı Ders Kullanım Kılavuzları dokümanlar başlığı altında sunulmuştur.
Ders kayıtları 06 Mart 2021 saat 23:59'a kadar devam ettiğinden, bu dönem açılacak dersler Öğrenme Yönetim Sistemi’ne 07 Mart 2021 tarihinde yapılacak çalışma ile dâhil edilecektir. Bu nedenle dersleriniz sistem üzerinde şu an görülmemektedir.
Covid-19 salgını nedeniyle dünyanın ve ülkemizin zor bir süreçten geçtiği bu olağanüstü dönemde, uzaktan öğretim faaliyetlerinin amacına uygun bir şekilde yürütülebilmesinin, her daim olduğu gibi, nitelikli akademik ve idari kadromuzun özverili çabaları ve işbirliği ile mümkün olacağına inanıyor, başarılı ve verimli bir akademik dönem diliyoruz.
YTÜ Rektörlüğü
DOKÜMANLAR
- Canlı Ders Kullanım Kılavuzu (Akademisyenler için)
- Canlı Ders Kullanım Kılavuzu (Öğrenciler için)
- Toplantı Modülü Kullanım Kılavuzu
- Sınav Modülü Kullanım Kılavuzu (Akademisyenler için)
- Sınav Modülü Kullanım Kılavuzu (Öğrenciler için)
SIKÇA SORULAN SORULAR
- 2020-2021 Bahar Döneminde Uzaktan Eğitim üzerinden gerçekleşen dersler hangi platform üzerinden devam edecek?
https://online.yildiz.edu.tr adresi üzerinden ZOOM platformu kullanılarak gerçekleşecektir.
- Kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapamıyorum ne yapmalıyım?
Kullanıcı Adı : USIS/GSIS kullanıcı adı
Şifre : USIS/GSIS şifresi
* Şifrenin USIS/GSIS şifresi olduğundan emin olunuz.
*Küçük,büyük harfe ve boşluk olmadığına dikkat ediniz.
*Sorununuz devam ediyorsa durumunuzu anlatan maili bilgiislem@yildiz.edu.tr adresine gönderiniz.
- https://online.yildiz.edu.tr adresinde dersler menüsü altında derslerim gözükmüyor ne yapmalıyım?
Dersinizin USIS/GSIS eğitim planında yer aldığından emin olunuz.
- https://online.yildiz.edu.tr adresi üzerinden derse katılmaya çalışıyorum ama Zoom açılmıyor.
Zoom programını bilgisayarınıza yüklediğinizden ve güncel olduğundan emin olunuz.
Yüklemediyseniz https://zoom.us/download adresi üzerinden yükleyebilirsiniz.
- Derslere Zoom üzerinde olan kişisel hesabım üzerinden katılabilir miyim?
Zoom üzerinde açık olan bir hesabınız varsa bu hesaptan çıktıktan sonra https://online.yildiz.edu.tr adresi üzerinden giriş yapınız.
- Usis sistemine sonradan ve yeni kayıt oldum ve sisteme giriş yapamıyorum?
Eğer kayıt olduğunuz andan 1 gün sonrasında giriş sorununuz devam ediyorsa duruma ilişkin bilgilendirmeyi uzem@yildiz.edu.tr adresine yapabilirsiniz.
- Zoom’da kamera çalışmıyor ne yapmalıyım?
Aşağıda yer alan adımları sırasıyla deneyerek kameranızı kontrol edebilirsiniz.
- Kamerayı kullanan başka programlar varsa o programları kapatın
- Bilgisayarı yeniden başlatın
- Zoom programını kaldırın https://zoom.us/download adresinden tekrar yükleyin
- Kameranızın driverını güncel versiyonunu indirin.
*Kameraya ilişkin daha detaylı bilgiye LİNK üzerinden ulaşabilirsiniz.
- Zoom’da mikrofon çalışmıyor ne yapmalıyım?
Zoom üzerinden mikrofona erişim sağlayamıyorsanız işletim sisteminde yer alan ayarlar bölümünden zoom uygulamasının mikrofona erişmesine izin veriniz.
*Mikrofona ilişkin daha detaylı bilgiye LİNK üzerinden ulaşabilirsiniz.
- Ders esnasında görüntüde donma ya da yavaşlama oluyor ne yapmalıyım?
İnternet hızınızı kontrol ediniz veya modeminizi yeniden başlatınız.
- Dersi Nasıl Sonlandırmalıyım?
Dersi tamamlayan eğitmenler önce End butonu sonrasında End Meeting For All butonuna tıklayarak dersi tamamlamalıdır.
Dersten ayrılan öğrenciler önce End butonu sonrasında Leave Meeting butonuna tıklayarak dersi tamamlamalıdır.
- Derste nasıl ara vermeliyim?
Mikrofonu ve kamerayı kapatıp Zoom ekranını açık bırakarak ara verebilirsiniz.